Teksti: Johannes Nilsson
Kuvat: Alamy
During the 1960s, Citroën embarked on a venture into sportier cars under the fitting name "Project S". The aim was to create a competent and efficient grand tourer, capable of taking on the finest gentleman's express cars from Britain, Italy and Germany. The car was to be low, elegant, and highly aerodynamic - something the French had mastered well. However, Citroën lacked a suitable engine to provide the power required for the project. After extensive searching, negotiations began in 1965 with Italian marque Maserati in 1968, making it a subsidiary of the French automotive giant.
Maserati's engineering genius, Giulio Alfieri, was tasked with developing a compact 90-degree V6 engine with enough power to propel the streamlined French creation beyond 200 km/h. The engine was built in classic Italian fashion, featuring dual overhead camshafts and three twin-choke Weber carburettors. To fit the engine behind the gearbox in an almost mid-engine configuration, essential functions were integrated in an ingenious yet somewhat less reliable manner.
Vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin löytyvät täältä.
Pyrimme vastaamaan kaikkiin viesteihin arkisin 24 tunnin sisällä.
Tarjoamme tällä hetkellä henkilökohtaista tyylineuvontaa sekä digitaalisesti että fyysisissä asiakastapaamisissa pääkonttorissamme Boråsissa, Ruotsissa.
Oletko kiinnostunut ja haluat varata ajan personal shopperin kanssa? Lähetä sähköpostia osoitteeseen styleadvisor@careofcarl.com ja kerro, haluatko digitaalisen vai fyysisen tapaamisen, niin palaamme asiaan yksityiskohtien ja aikavaihtoehtojen kanssa.
Tyylineuvojamme odottavat innolla mahdollisuutta auttaa sinua päivittämään vaatekaappiasi ja investoimaan ajattomiin laatuvaatteisiin!